Seger i serieepilogen

Nordhem blev ingen svår match, men segern stannade ändå bara vid 24-19. Med endast en avbytare och bara en och en halv (Thomas) ordinarie niometare gjorde AHK 99 ändå en fullt godkänd insats.

Det tog ändå ett tag innan man säkert kunde säga att gästerna skulle vinna matchen. Ola behövde en kvart för att skjuta in sig, men när han kom igång så började 99-orna dra ifrån. Olas till en början oprecisa skytte berodde på att Nordhems egen Jeltsin hade andats på Ola i försvaret, vilket fick Ola att bli lite yr.

Några onödigt enkla misstag i slutet av första halvlek gav bara ett mål i paus, men under andra halvan var AHK 99 klart bättre och kunde vinna ganska komfortabelt. Bra insats rakt över och de sju utespelarna noterades minst två gånger var i målprotokollet.


Nordhem - AHK 99 19-24 (10-11)

Målskyttar AHK 99: Ola Johansson 8(2), Thomas Larsen 4, Martin Larsen 3, Kristofer Björk 3, Peter Hansson 2, Carlos Picazo 2, Martin Friskopp 2

Kommentarer
Postat av: Thomas

Gjorde ju ändå fem ju!! dåligt av ola att ta ett mål bara sådär!! :p

2009-03-19 @ 14:29:24
Postat av: ola

haha ni snor mina mål all the time :) satt faktiskt å tänkte över målen å jag kunde räkna fram 8st , troligen gjorde jag ju då alltså minst 10 eftersom jag kom ihåg 8st !!!!!!!! :)

2009-03-20 @ 14:34:57
Postat av: Martin

ungefär samma matematik som när Ola dricker öl. Hur många jag drack jag? Jag kommer ihåg åtta, så då var det nog tio...

2009-03-20 @ 14:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0