Det började så bra

Sällan har AHK 99 åkt till en match och varit så säkra på förlust. Kanske var det även insikten om förlust som gjorde att majoriteten av spelarna valde att stanna hemma. I de vanligtvis matchvilliga spelarnas frånvaro fick åldermannen Larsen (klart äldst på planen i denna match) ikläda sig matchstället för första gången på några månader. Friskopp var inte helt nöjd med det och försökte helt sonika mobba ut den gamle genom att sätta sig på McDonalds-påsen med Larsens hamburgare. Om burgarna var hårda eller Friskopps stjärt extra len vet vi fortfarande inte, men burgarna var förhållandevis oskadda vid inmundigandet.

Larsen var extra glad över att han köpt hamburgare på väg till samlingen eftersom det tog uppskattningsvis 22 minuter att hämta Eric högst upp på nybyggarområdet. Larsen har dessvärre ingen häftig hill climbing-bill, som Eric bör ha, och snittförbrukingen upp till toppen landade på cirka 4,1 liter per mil.

Väl på plats i Rosendalshallen började bil 1 fundera på hur det gick för bil 2. En bil som inte ens fanns vid samlingen. Istället fick Svensson hämta en bil och, förhoppningsvis, sedan resten av laget. Med tanke på att Svensson senast inte hittade till Kungälv så kändes oron för bil 2 befogad. Till slut dök dock även Svenssons mannar upp och AHK 99s lag var komplett. Två avbytare trots avhoppen.

Matchen började bra för gästernas del. Ledning 4-3 efter sju minuter och RIKs ledarstab var inte särskilt road. Spelarna var dock troligen taktiska och väntade på att 99ornas niometare skulle krokna. Så skedde oxå och RIK gick till 7-3. Något senare stog det 10-5 på tavlan. Resten av halvleken är en suddigt töcken även för en vältränad kantspringare.

Vid halvtidens återsamling stod ivf 22-12 att läsa på tavlan. RIK hade kontrat in uppskattningsvis femton av sina mål. I uppställt spel hade dock gästerna bra koll på RIK-spolingarna. Bland 99orna utmärkte sig framförallt Eric med tunga genombrott.

I andra halvlek fortsatte RIK att kontra, och 99orna orkade inte riktigt springa hem i alla lägen. 46-22 blev slutresultatet efter att RIK gjort cirka sju mål sista fyra minuterna. Ändå brändes några frilägen på slutet.

Matchen kunde dock fått en helt annan karaktär om bara Larsens frikast från egen streckade godkänts som mål. Målvakten rusade för att bryta kontringspassen, och Larsen placerade retfullt enkelt bollen i mål - med två studs. Dessvärre tog en RIKare en taktisk utvisning för tjat vid samma tidpunkt som bollen lämnade Larsens hand.

AHK 99 tar från denna match med sig det motto som står att läsa på hallens ordningsregler. "Framförallt har vi roligt"

Eric vill även gärna framhålla att RIKs gym är dopningsfritt.


Rosendal - AHK 99  46 - 22  (22 - 12)

AHK 99: Eric Augustsson 9 (1), André Blomquist 3, Kenny Augustsson 2, Martin Larsen 2, Martin Friskopp 2, Richard Clausen 2, André Amberg 2 (1)

Utv: Friskopp (någon mer?)

Kommentarer
Postat av: Amberg

Jag la aldrig två straffar. Gav snällt bort den andra till Eric

2010-01-28 @ 16:31:11
Postat av: Friskopp

stämmer

2010-01-28 @ 17:48:47
Postat av: arvid

kommer aldrig tro på att eric gjorde så många mål, enligt min tro så satt eric stundtals själv i sek´et ooch förde extra mål på sig själv. detta är nu sista veckan jag ligger borta och jobbar så kan tyvärr inte deltaga på onsdag men är mer än gärna med o spelar match, för allas vetskap så tränar jag dagligen här i malmö på hotellets enorma gymanläggning.

2010-02-01 @ 21:37:32
Postat av: Martin

Eric undrar om gymmet än dopningsfritt?

2010-02-02 @ 10:41:33
Postat av: Eric

Jag undrar inte, jag vet att gymmet är dopningsfritt.

2010-02-02 @ 16:59:51
Postat av: arvid

e spelsugen...som få

2010-02-04 @ 21:54:27
Postat av: Martin

Ola lovade att lägga ut laget här. Väntar med spänning...

2010-02-05 @ 09:49:06
Postat av: ola

Då var det dags för match igen. Samling 12:00 , Match 13;00 mot Kongelf.



Jag är lite osäker på vilka / vilken linje som har stått över någon match och har inte helt full koll på vilka som tränat det senaste då jag själv legat sjuk 2 veckor före denna veckan....



Laget: Victor, Ola, Hoven, Arvid, Eric, Friskopp, Kenny (om han kan?) Thomas L , Amberg, Carlos , Blomquist , Svensson , Claussen , Öhman



Anledning till att Björk ej är med är då jag som sagt inte har kunskap om vilka linjer som stått över och att han var sjuk i onsdags så jag är osäker på hans friskhet då Björk sällan är sjuk räknar jag med att han är det ordentligt.

Skall det vara annorlunda får ni tala om det här.



Johan S är mycket välkommen ner som andra målvakt OM han är spelklar. senaste kag han spelade för var ju AHK99 - Johan skulle kolla med Gun ?

Dock har vi på detta papper redan 14st i truppen men jag är mycket osäker på Öhman och Kenny ? Meddela !



2010-02-05 @ 14:28:00
Postat av: arvid

kenny kan inte han e i linköping o leker med sexskjutaren.

2010-02-05 @ 17:30:22
Postat av: Stendahl

Jag har inte hunnit kolla med Gun än då jag har jobbat men enligt regelverket så ska det funka eftersom jag inte lirat någon annanstans sen sist.



sen vet jag ju inte hur klubb ser på att man är med innan man betalat aviften.



Jag är gärna med och sitter på bänken omjag får men överlåter beslutet till dig Ola.



du kan väl bara skriva på bloggen hur de blir eller dra iväg ett sms till mig.

2010-02-05 @ 18:47:53
Postat av: Eric

bara du betalar in avgiften, ganska så snart, då går det att efterregistrera.

2010-02-05 @ 21:12:06
Postat av: Martin

Jag som trodde att senaste bortamatch var kriterie nummer ett för att spela... =)



Stendahl kan spela, men måste då betala halv medlemsavgift i nästa vecka. Alternativet är att sätta upp honom som ledare, och skriva in honom som spelare bara om han beträder planen. Gissningvis sitter undertecknad i sekretariatet så det ska nog lösa sig.

2010-02-05 @ 23:12:02
Postat av: ola

Eftersom Kenny står över så ser jag att Stendahl då kan fylla den platsen förutsatt att kravet på halv medlemsavgift kommer in i nästa vecka till Gun.



Jag har dock inte sett några svar från: Blomquist, Amberg, Öhman och Thomas L. Lämna gärna besked?

2010-02-06 @ 11:34:42
Postat av: Thomas

Ja har pratat med ola redan men så vet ni andra också att ja spelar inte iaf!

2010-02-06 @ 14:39:13
Postat av: Blomquist

jag kan spela

2010-02-06 @ 17:19:42
Postat av: kenny

hej som vanligt så här på lördagkvällen e jag här inne på bloggen och lämnar mina alster, ikväll har jag frack och bajs mellan tänderna. jag e totalt jävla opålitlig eftersom jag har rött skägg, rött pubis och en liten blek röv. jag arbetar som lärling hos pong som är mästare på att sy fotbollar, jag o pong brukar sitta i ett mörkt och fuktigt utrymme och sy på utav bara helvete. annars har jag inte mycket till liv då jag bor i mickes nedspydda sovsäck utan golvvärme. andra positiva saker i livet just nu är att jag lider av narkolepsi, alla problem man får i vardagen kan man smita undan med att sova räv o få den andre o gå därifrån i tron om att man somnat.fiffigt? annars kommer jag nog inte skriva så mycket under helgen då jag ligger på skjutbanan och smörjer in min lilla pinne.



Väl mött i guds/kennys lägenhet.



det finns något där uppe som vakar över oss.



ty, låt de läppjande smaka din saft. annars må du brinne i lucifers skärseldar.

2010-02-06 @ 21:41:39
Postat av: Amberg

jag är med

2010-02-07 @ 08:55:53
Postat av: Stendahl

Stabilt jobbat idag gubbar!!

mycket imponerad:)

2010-02-07 @ 16:26:39
Postat av: ola

ja det var fint ! räknar med att Martin lägger upp ett litet referat ? :)

2010-02-07 @ 19:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0