Hemmapremiär och seger !

Idag är det roligt att uppdatera bloggen!

Efter en tung förlust i söndags borta mot Kongelf repade vi mod och gick ut på golvet i skokartongen med en härlig inställning i årets hemmapremiär mot HK Backa.
Inledningsvis kände vi på varandra och följdes åt i ungefär en kvart. Efter ett blandat försvarsspel fick vi i mitten på andra akten Backa att göra enkla misstag som resulterade i 3 kontringar på bara några minuter. Backa kämpade sig in i matchen igen och var mer eller mindre ikapp då vi återigen gjorde ett nytt ryck och fick med oss halvtids resultat 17-13. Till den massiva publikens glädje visade Daniel prov på stort artisteri med en underbar knorr från straffpunkten.
Andra halvlek väger fram och tillbaka, det känns som att vi är påväg att avgöra matchen men sedan faller vi in koma och släpper tebax Backa in i matchen som gör 4-0 på en kort period. Till en viss förvåning orkar vi dock i slutet av matchen hålla ihop försvar som anfallspel och avgöra med 5minuter kvar och sedan bara spela av den. En skön seger , en av många förhoppningsvis denna säsong!
Hela laget skall ha creds för insatsen. Stort tack till Calle som vaktade buren på ett utmärkt sätt!

Och slutresultatet? Jo det vet väl dom flesta, 35-29 !

Målskyttar:
Daniel 11, Ola 9 , Patte 5, Thomas 4 , Arvid 4, Friskopp 1, Oscar 1

En sak utanför handbollen.
Arvid tillkännagav igår att han satsar på att starta eget. Inom kort kommer reklambladen börja susa ut och för den som behöver göra om hemma är det inget att tveka på.
Ring till "ArvidAugustssons - Klart När Ni Betalt AB "

Angående lördagens bingolotter byter Daniel och Friskopp plats. Thomas löser lotter och väska.

/Ola


Kommentarer
Postat av: Arvid

Thomas ställ dej på 3 så glider ja över zon!!!!!!!!

2010-10-07 @ 12:22:04
Postat av: Ola

Arvid: -Kör rulle vänster så går jag på skott.

2010-10-07 @ 14:56:18
Postat av: thomas

passa mig så dyngar jag.

2010-10-07 @ 19:06:22
Postat av: Daniel

Jag gjorde 12 mål så någon har fått ett av mina........fast denna kväll kan jag bjuda på det för det viktigaste var att vi tog 2 poäng!

2010-10-07 @ 22:47:27
Postat av: Daniel

Jag gjorde 12 mål så någon har fått ett av mina........fast denna kväll kan jag bjuda på det för det viktigaste var att vi tog 2 poäng!

2010-10-07 @ 22:47:52
Postat av: Arvid

Ola:vi kör 88:an sen glider ja över zon :D

2010-10-08 @ 03:38:45
Postat av: Ola

88an och Tictac var klart fungerande spel!



Daniel, det kan mkt väl vara så , jag gjorde ren avskrivning från lappen jag fick :)



Nästa match är fredag om en vecka. Laguttagning sker på onsdagens träning.

2010-10-08 @ 10:45:24
Postat av: Martin

Daniel> Nu är det så att det är Ola som efter varje match ska påstå att han gjort fler mål än han registrerats för. Det blir grymt jobbigt att pussla ihop målskyttet i framtiden om två man ska propsa på fler baljor.

2010-10-10 @ 22:28:41
Postat av: Ola

Mjaaaaa så kan det ju vara , eller så var det Momma å Mackan G. som satt i seket å helt enkelt noterade fel! Vem vet ? En sak vet jag. Du är skyldig laget ett antal backar , börja samla slantar till inköpet Martin , festen kmr i år :) :)

2010-10-11 @ 15:57:03
Postat av: Svensson

Hinner tyvärr inte ner till träningen i dag, måste fixa lite saker innan vi åker till egypten i morgon

2010-10-13 @ 18:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0